To drama je samozÅ™ejmÄ› myÅ¡leno jen obraznÄ›. NavÃc to platà jen pro ten urÄitý okamžik. Pak už se tomu vÄ›tÅ¡inou pouze zasmÄ›jete. A obvykle se jeÅ¡tÄ› stává, že na to rádi vzpomenete. Kdysi pradávno cestoval jeden muž vlakem do Brandýsa nad Labem. HovÄ›l si spokojenÄ› ve vlaku a vůbec neÄekal nÄ›jakou zápletku Äi zajÃmavou situaci. CestujÃcà si v klidu Äetli, polohlasem se bavili, nebo nÄ›co pojÃdali. Když kolem prÅ¡el průvodÄÃ, aniž nÄ›co kontroloval, rozvinula se debata o Äerných pasažérech, do které se náš cestovatel zapojil, protože tématu hodnÄ› rozumÄ›l. DÄ›lal revizora v pražské hromadné dopravÄ›, a tak mÄ›l téma v malÃÄku.
PÅ™ÃbÄ›hy se vyprávÄ›ly, Äas letÄ›l a tu se opÄ›t dostavil průvodÄÃ. Párkrát blikl tÃm podivným pÅ™Ãstrojem, který umà ÄÃst údaje z QR kódu jÃzdenky, a nakonec blikl i na jÃzdenku naÅ¡eho hrdiny. SluÅ¡nÄ› jej požádal obÄanský průkaz a hrdina mu jej podal, i když vÄ›dÄ›l, že nemusÃ. PrůvodÄà na průkaz mrknul a povÃdal, že cestujÃcÃmu, o nÄ›mž je Å™eÄ asi jeÅ¡tÄ› nenà šedesát pÄ›t let. Hrdina potěšen, že tak dobÅ™e vypadá, tedy dle mÃnÄ›nà průvodÄÃho, Å™ekl, že samozÅ™ejmÄ› ne.Â
„Ale v tom pÅ™ÃpadÄ› nemáte nárok na slevu“, vece průvodÄÃ. Â
„Já také žádnou nepožaduji“, kontruje cestovatel.Â
„Tak proÄ ji tady máte?“Â
„Nemám.“ PrůvodÄà vytahuje znova ÄteÄku kódů, nÄ›co kontroluje a znovu zadává jakési údaje. PozornÄ› hledà na naÅ¡eho dobrodruha a znovu opakuje, že má zlevnÄ›nou jÃzdenku pro seniory a že bude muset doplatit. Cestoval tasà mobil, aby průvodÄÃho pÅ™esvÄ›dÄil, že v aplikaci má vÅ¡e správnÄ› a je to v pořádku, jenže jak je naÅ¡tvaný, tak zadává heslo Å¡patnÄ›, ale nakonec se mu to povede, ale zase neumà s tou aplikacà zacházet, takže nevÃ, jak mu to ukázat. PrůvodÄÃmu nakonec mobil podá a ten za dvÄ› nebo tÅ™i sekundy ukazuje v aplikaci, že je tam zaÅ¡krtnuta možnost senior nad 65 let. Hrdina klopà zraky a okamžitÄ› platà pÅ™Ãplatek. PrůvodÄà kasÃruje a odcházà a náš cestovatel se stydà tak, že vystupuje tam, kde vůbec nechtÄ›l jet.Â